خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/06/16 - 09:30
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
عضو کمیسیون آموزش مجلس:

اخذ تعهدنامه سلامت از اولیا دانش آموز تخلف است

عضو کمیسیون آموزش مجلس در واکنش به برخی شکایات واصله از خانواده‌ها مبنی بر اخذ تعهدنامه سلامت از دانش آموزان، این اقدام را خلاف قانون برشمرد و تصریح کرد:در صورتی که چنین مسئله‌ای اثبات شود، باید با مدارسی که چنین تعهدنامه‌ای را از دانش آموز اخذ کرده‌اند، برخورد شود.

حسین امامی  در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت  ضمن تبریک به فرهنگیان، دانش آموزان و اولیا به دلیل فرارسیدن بهار زودرس تعلیم و تربیت در  کشور با اشاره به نارضایتی‌های ایجاد شده از جانب خانواده‌ها به علت اخذ تعهدنامه سلامت از دانش آموزان و خانواده‌‎ها، اظهار کرد: این اقدام که در روز اول بازگشایی مدارس توسط برخی مدارس صورت گرفته نباید ادامه یابد چراکه موجب تشدید نگرانی‌ها در میان خانواده‌ها و جامعه شده است.



نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز، گلبهار و گلمکان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از تصمیم نابخردانه و عجولانه آموزش و پرورش مبنی بر برگزاری  کلاس‎‌ها به صورت حضوری، گفت: این تصمیم موجب تشدید نگرانی‌ها در جامعه به ویژه در میان اولیا شده است.



وی ادامه داد: در برخی از تعهدنامه‌های اخذ شده از دانش آموزان قید شده که مدارس در قبال سلامت دانش آموز مسئولیتی ندارد و دانش آموز با رضایت خانواده وارد مدرسه شده که این موضوع تخلف محرز از جانب مدرسه است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: تأکید ما در کمیسیون آموزش مجلس این بود که اگر آموزش و پرورش قادر به فراهم کردن زیرساخت‌ها برای برگزاری کلاس‌ها با رعایت پروتکل‌های سختگیرانه بهداشتی نیست، مدارس نباید به صورت حضوری دانش آموز را بپذیرد، لذا اخذ تعهدنامه از خانواده‌ها به هیچ عنوان محلی از اعراب ندارد.



امامی با بیان اینکه ادارات آموزش و پرورش هر استان باید نسبت به موضوع اخذ رضایت‌نامه از دانش آموزان و اولیاء آن‌ها ورود کنند، گفت: اولیای دانش آموزانی که این تعهدنامه‌ها را درمدارس امضاء کرده اند باید با مراجعه حضوری به کارشناسی‌های ارزیابی عملکرد و حراست در ادارات آموزش و پرورش  شکایت خود را مطرح یا درخواست خود را از طریق سامانه شکایات آموزش و پرورش ثبت و مطرح کنند.



وی تصریح کرد: مسئولان مربوطه در ادارات آموزش و پرورش هر استان نیز ملزم هستند در اسرع وقت شکایات مردمی را پیگیری و تا رسیدن به نتیجه دنبال کنند.



عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: کمیسیون آموزش از روند بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید بازدیدهای سرزده از مدارس خواهد داشت و هرگونه مسئله مورد شکایت مردم را رسیدگی خواهد کرد و در چنین مواردی حساسیت ویژه خواهد داشت.



به گزارش خانه ملت، در روز نخست بازگشایی مدارس، نمونه هایی ازاین تعهدنامه سلامت کرونایی با عنوان "تعهدنامه خطرناک" از سوی والدین در فضای مجازی و رسانه‌ای انتشار یافته است./



پایان پیام

  • کد خبر : 303956
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار